Fotózás a Magas Tátrában

2017. április 05. 20:59 - LouiPhoto

Magas Tátra

A Magas Tátra fotózás, túrázás szempontjából tökéletes választás. Nem, csak azért mert közel van, hanem mert egyszerűen fantasztikusan gyönyörű hely. Igaz, a látkép már nem a régi.

A Magas Tátra nálam mindig favorit, már 12 éve, hogy először jártam arra.

Azóta veszített a varázsából a táj! Számos előnnyel jár, ha a Tátra mellett voksolunk: könnyű megközelítés, minőségi sípályák, megfelelő szálláshelyek, lenyűgöző táj.

Ha síelés a fő szempont, akkor a legtöbb sípálya a Csorba tónál található, a kezdőtől a profi fekete pályáig. Tátralomnicon félórás sípályán száguldhatunk le, de középszintű tudás nélkül veszélyes lehet az erős szelek miatt. A legszebb mindannyi közül az Ótátrafüred-i sípálya, gyönyörű kirándulóhelyekkel, fantasztikus épületekkel, amiknek Magyar vonatkozásai vannak.

Budapestről kb. 250km Poprád, a Magas Tátra “fővárosa”. Szállásunk Alsóerdőfalván volt, egy igazi tipikus szlovák kis faluban, a hegy lábától kb. 3km-re.

Első nap a Tar-pataki vízesést látogattuk meg, ami a Nagy tar-pataki völgy aljában található. Ótátrafüredről gyalog vagy siklóval juthatunk fel a Bilík menedékházhoz (Bilikova Chata), ami 1255 méteren fekszik. Régen sokszor megszálltam itt, fantasztikus kis faház. Érdemes vissza fele megpihenni, ebédelni, felfrissülni. Innen már csak 15perc séta a Tar-pataki vízesések. A környék egyik legismertebb, legtöbbet látogatott látványossága. Az egymás fölötti vízesések egy összetett rendszert alkotnak. Kis Tar patakon található az Óriás vízesés. Kb. 20 m magasról alázúduló vizet egy hídról lehet a legjobban megtekinteni. Itt megnéztük a Rainer menedékházat ahol egy tea elfogyasztása után elindultunk visszafelé.

Sajnos a táj már nem önmaga. A 2004-es szélvihar megtizedelte az erdőt. Becslések szerint 170-220km/órás széllökésekkel söpört végig. Azóta megjelent a betűzőszú is, ami tovább súlyosbítja a helyzetet. Átköltöztek a még élő fenyőfákba, amit elkezdtek pusztítani.

Emlékszem, pont azon a hétvégén is mentünk volna a Tátrába, de mivel a többiek lemondták, igy nem mentünk. Viszont amint meghallottam mi történt, röktön autóba ültem és elmentem fotózni mint a "katasztrófa turisták" :)

Akkoriban diára fotóztam, majd valamikor arról is készítek egy képes beszámolót...

Második nap a Magas Tárta Lengyel oldalát néztük meg, egész pontosan Zakopane-t. Igazi ékszerdoboz! Kis sétáló utcákkal, piaccal, és persze finom, sajt árusokkal.

Harmadik nap a Csorba tóhoz igyekeztünk, az egyik leglátogatottabb tó a Magas Tátrában illetve a második legnagyobb a Tátra déli oldalán, a Szoliszkó-gerinc délkeleti vége alatti teraszon. Nevét a közelében fekvő Csorba községről kapta. A település a Tátrai villamosvasút végállomásánál fekszik.

Én mindenképp Besztercebánya fele ajánlanám az utat az Alacsony Tátra Nemzeti Parkon keresztül. Igaz ez hosszabb mind kilométerben mind időben (300km, 4:30), de megéri! Ilyen gyönyörű tájat, hegyeket, dombokat, völgyeket nem mindennap látni.

Copyright © 2016 Sidlovszky Lajos. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll,  írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.

Sidlovszky Lajos

Fotográfus

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.